Jobb och kort gravid-saga

Idag var det jobb hela dagen lång på Vero Moda. Trodde först inte jag skulle fixa det eftersom Daniel jobbade natt och Pim var extra stökig. Vaknade strax innan 04!!! Ungjävel...tur att hon är fruktansvärt söt och studsar upp och ner i spjälsängen när jag ska lyfta upp henne...två liter kaffe gjorde även susen!

Efter jobbet blev det nya naglar, knallig färg denna gång. Införskaffade även ett par byxor i läckert orange.
Snyggt med vitt linne och jeansskjorta till tänkte jag....fyndade även min favorit (tant) bh utan bygel på Lindex och ett par sladdriga shorts till Egypten. Något för stora i midjan men jag tänkte svulla som en häst under semestern så de lär sitta bra efter en dag eller två. Får hålla tummarna att jag inte blir magsjuk som alla varnar för och får rännskita för då kommer de inte sitta så snyggt...

Har kollat på foton på Pim och förlossningen...shit vad fort tiden går. Vad hände med min lilla minikorv!!???

Här kommer en bildresumé:



Liten bula i vecka 22...


Psykbryt och sjunger "Karlsson på taket" med stor inlevelse inför en förskräckt sambo..
(notera att rumpan är större än magen...)


Vecka 37 i Daniels kalsonger, köpte egna mot slutet i storlek L. Värker som tusan i svanken vid det här laget!




Dagen innan kalvning. Vecka 41 + 2. Väger drygt 20 kilo mer än vanligt och är fruktansvärt otålig och labil till sinnet. Aktiviteter varje dag som går över bf. IKEA, promenader och utflykt till Söderköping (som förövrigt är stendött i April)


Nej detta är inte Kim Jong II utan lilla jag hög som ett hus på morfin. Sånt kan man tydligen få om man som jag spyr nonstop i börjar på värkarbetet! As nice :)



Fick en snygg gå-stol att hänga på under värkarna. Tyvärr var barnmorskan som flängde in med denna mojäng två skitar hög och glömde informera mig om att den gick att höja. Hängde alltså en lång stund som en makaron tills en annan barnmorska anlände och skrattande visade hur man höjde den...klängde även flitigt runt halsen på den blivande pappan när värkarna var som värst. Andades i takt, mycket bra stöd! (observera mina tjusiga leopard-tofflor och ny-lackade tånaglar som Daniel fick måla åt mig kvällen innan!)


Och trolleritrolleraaaa så var hon ute!!!! 49 cm lång och 3123 tung. Här ser ni en stolt pappa Daniel iklädd en stulen sjukhus rock klä på lilla bebis medans lilla mamman ligger och får murran ihopsydd....


Många tjatar om hur sööööööt Pim är och väldigt lik sin far. Tycker numera att hon är en kopia av mig men på denna bild måste jag hålla med folks påstående. Pappa upp i dagen!! Fast nyfödda bebisar påminner om nyfärgat hår, man ska inte bedömma resultatet förens det torkat....


Första dagarna hemma bodde jag i min för ändamålet inköpta morgonrock. Trött, speedad, öm och lycklig. Här ligger vi och tar igen oss efter ett mål mat...


Det börjar gå åt rätt håll...


En söt liten alien 11 dagar gammal.

Sen så levde vi lyckligt de flesta av våra dagar....


Kommentarer
Postat av: Monika

Guuuud så fantastiskt! Jag blir alldeles tårögd. Om några månader är det min tur och guuud vad jag längtar tills min lilla plutt är i min famn!

2012-03-23 @ 11:55:01
URL: http://monikaflores.devote.se
Postat av: anna

Ja det är underbart. Kommer säkert gå jätte bra ska du se, så fort bebben är ute är man världens lyckligaste:)

2012-03-23 @ 13:31:42
Postat av: Vicky

Åh, sÅ roligt att se alltså! Haha garva högt här åt "rullator" grejen som du missade att man kunde höja, stackare! Och även om 20 kg låter mycket tycker jag du va superfin som hög gravid:) kram

2012-04-06 @ 23:11:43
Postat av: Emma Roodla - Fotografotograf

Åh vilka härliga bilder :)!

2012-04-09 @ 14:22:37
URL: http://babiidarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0